Zwangerschapspilates

Pilates tijdens de zwangerschap

Zwangerschapspilates Eindhoven

Kracht

Controle

Houding

Fysieke training

Innerlijke rust

Pilates tijdens de zwangerschap is zowel voor moeder als baby in de buik van onschatbare waarde. Het is een ideale manier om je lichaam fit te houden. Je zwangerschap, bevalling en herstel verlopen zelfs beter wanneer je lichaam fit is. Met deze effectieve trainingsmethode zorg je voor innerlijke rust in combinatie met fysieke training.

Wat is zwangerschapspilates?

Met het toenemende gewicht van je buik zullen je onderrug en je bekken het steeds zwaarder krijgen tijdens de zwangerschap. Maar met een juiste houding kun je veel zwangerschaps gerelateerde klachten voorkomen of verlichten. Ademhaling, kracht, balans en coördinatie het uitgangspunt van de zwangerschapsPilates oefeningen. Deze onderdelen zijn essentieel bij het groter en zwaarder worden van je buik. Maar de ademhaling speelt ook een belangrijke rol tijdens je bevalling. Een goede ademhaling zorgt voor rust, concentratie en helpt je de weeën goed op te vangen.

Pilates op de mat

Tijdens de zwangerschapsPilates worden de oefeningen op een rustig tempo uitgevoerd op de mat. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht maar daarnaast gebruiken we ook weerstandsbanden, Pilates ballen en een speciale Pilates ring om de oefeningen te verdiepen. Pilates in een hip jasje 😉

Lestijden zwangerschapspilates

Volg de zwangerschapsyoga op onze locatie in Eindhoven op de volgende tijden:

Zaterdag 09.00 uur

*De Online lessen kun je dagelijks volgen op een tijdstip naar keuze.

LERARESSEN

Personal Trainer/ Fit zwanger Lotte
Lotte
Zwangerschaps workout trainer
Demi