Back in Shape: Pilates

Pilates na je bevalling

Sporten na de bevalling Pilates

Kracht

Controle

Houding

Fysieke training

Innerlijke rust

Je herstel van je zwangerschap bevorderen? Onze Back-in-Shape Pilates is een zeer geschikte methode om het sporten na de zwangerschap weer op te pakken. De spieren die door de zwangerschap verzwakt zijn, weer op te bouwen. Dit kan zowel na een natuurlijke bevalling als na een keizersnede.

Controle over de buik- en bekkenbodem spieren

Vaak is je gevoel voor je eigen lichaam na de geboorte van je baby sterk veranderd. Spieren die voor je zwangerschap goed getraind waren, lijken wel verdwenen te zijn. Dit vraagt jouw aandacht en geduld om weer de controle en het bewustzijn over deze spieren terug te krijgen. Daarom gaat de aandacht in de Back-in-Shape Pilates les in eerste instantie naar de diepliggende buik- en de bekkenbodemspieren. Het gericht, juist trainen van deze spieren helpt ‘ongelukjes’ en rugklachten te voorkomen. Maar ook zijn de pilates principes als ademhaling, balans, kracht en coordinatie belangrijke onderdelen van van de pilates lessen. Dit zorgt voor innerlijke rust in combinatie met fysieke training, en dus een sterk lichaam.

Pilates op de mat

Tijdens onze back in shape pilates worden de oefeningen op een rustig tempo uitgevoerd op de mat. We maken gebruik van het eigen lichaamsgewicht maar daarnaast gebruiken we ook weerstandsbanden, pilates ballen en een speciale pilates ring om de oefeningen te verdiepen. Onze Pilates is zeker niet suf, maar juist in een hip jasje 😉

 

Van de back in shape pilates raak je niet buiten adem, dit is ook niet nodig, je hebt zeker een volwaardige training achter de rug.

Lestijden

Volg de back in shape Pilates op onze locatie in Eindhoven op de volgende tijden:

Zaterdag 09.00 uur

*De Online lessen kun je dagelijks volgen op een tijdstip naar keuze.

LERARESSEN

Zwangerschaps workout trainer
Tina Wang
Zwangerschaps workout trainer
Vicky Lewis